Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
1. A Szolgáltató adatai
Szolgáltató neve: Babinszki Péter, adószámmal rendelkező magánszemély
Szolgáltató elérhetősége:
Cím: 1087 Budapest, Ciprus utca 8.
Telefonszám: +36-30-6619702
Email: mannawellnessapartman@gmail.com
2. Általános szabályok
2/1. Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a Szolgáltató (1.) szálláshelyének és a szálláshely szolgáltatásainak igénybevételét.
2/2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét az itt közölt Általános Szerződési Feltételeknek.
2/3. Az Általános Szerződési Feltételek nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3. Szerződő fél
3/1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3/2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban felek).
3/3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
4/1. A szerződés a Vendég írásban vagy szóban leadott foglalására a Szolgáltató által írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, melynek módosítása szintén írásban történhet kizárólag. Szóban leadott foglalás és annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem minősül szerződésnek.
4/2. A szolgáltatás igénybevételéről szóló szerződés meghatározott időtartamra szól. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, a Szolgáltató jogosult a szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett apartmant a Szolgáltató jogosult újraértékesíteni. A szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4/3. A szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a felek írásban történő megállapodása szükséges.
4/4. Foglaláshoz szükséges adatok: foglaló neve és címe (számlázáshoz), email címe, telefonszáma, a vendégek száma, az érkezés és távozás napja, az érkezés várható ideje.
A foglalás megtételével a Vendég igazolja, hogy a honlapon részletesen bemutatott apartman leírását megismerte és elfogadja és magára nézve kötelezőnek fogadja el a honlapon szereplő és jelen általános szerződési feltételeket, a házirendet és az adatvédelmi tájékoztatót.
5. Lemondási, elállási feltételek
5/1. Lemondás esetén 14 nappal az érkezés előtt a foglalási összeg nem jár vissza, 14 napon túl áthelyezhető értékegyeztetéssel, szabad helyek függvényében.
5/2. Az előleg a teljes szállásdíj 20%-a, a foglalástól számított 3 napon belül fizetendő. A fennmaradó szálládíjat 20 nappal az érkezés előtt kérjük kiegyenlíteni. Amennyiben az előleg, illetve a fennmaradó szállásdíj a kért határidőig nem érkezik meg, a foglalás törlésre kerül.
5/3. 15 napon belüli foglalásoknál, a foglalás leadásától számított 1 napon belül a teljes szállásdíjat egy összegben kérjük kiegyenlíteni. Amennyiben a teljes szállásdíj a kért határidőig nem érkezik meg, a foglalás törlésre kerül.
5/4. 20 nappal érkezés előtt a teljes összeget kérjük kiegyenlíteni. Amennyiben ez nem történik meg a foglalás törlésre kerül.
5/5. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Vendég által megrendelt és visszaigazolt szolgáltatások teljesítésétől legkésőbb a szolgáltatások igénybevételének megkezdését megelőző 30 nappal – a Vendég részére írásban megküldött nyilatkozattal – elálljon, a Vendég által esetlegesen pénzben megfizetett előleg egyidejű visszautalása vagy Széchenyi Pihenőkártyáról (SZÉP kártyáról) történt előlegfizetés esetén a SZÉP kártyára történő visszatérítés mellett.
5/6. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött szolgáltatásainak igénybevétele, akciók, csoportos utazás vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.
6. Árak
6/1. A Szolgáltató által működtetett szálláshely szolgáltatásainak díja a honlapon az árak menüpont alatt található.
6/2. A Szolgáltató 1 éjszakás foglalást 50% felárral fogad.
6/3. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja. A Vendég a szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt az apartman honlapján.
6/4. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (idegenforgalmi adó) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (IFA*) módosulása miatti többletterheket, jelen előzetes értesítés mellett áthárítja a szerződő félre. (*IFA = idegenforgalmi adó, mértéke szálláshelyenként változó, összegét a helyi önkormányzat rendeletben határozza meg.)
6/5. Az apartman önellátó, az árak a szállásdíjat tartalmazzák.
6/6. Egy hétnél hosszabb tartózkodás alatt igény esetén takarítás, törölköző és ágynemű csere kérhető, a napi takarítás nem a szolgáltatás része.
7. Fizetés módja, számlázás, garancia
7/1. A Szolgáltató a szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az érkezést megelőzően minimum 20 nappal tart igényt.
7/2. A Szolgáltató előleg fizetését kéri a fizetendő összeg 20%-ra vagy annak teljes összegére.
7/3. A szerződő fél a szolgáltatások ellenértékét HUF-ban köteles kiegyenlíteni.
7/4. A Szolgáltató elfogad készpénzkímélő fizetési eszközt, úgymint Széchenyi Pihenő Kártya (OTP és K&H), illetve előzetesen banki átutalással van lehetőség kiegyenlíteni a szállásdíjat és az idegenforgalmi adót.
7/5. A szállásdíj és az idegenforgalmi adó a helyszínen nem fizethető, emiatt kizárólag átutalásos fizetésre van lehetőség (OTP és K&H SZÉP kártya utalás is) honlapunkon történő foglalás esetén.
7/6. A Vendég a fizetést követően hitelesített elektronikus számlát kap a regisztráció során megadott e-mail címére.
A számla csak a Vendég által lefoglalt tételeket tartalmazza, illetve azt a pénzösszeget, melyet foglalása részeként az előleg összege . Az apartman a végszámlát a foglaláskor megadott adatok alapján állítja ki a Vendég részére.
8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
8/1. A Vendég az apartmant az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).
8/2. Az apartmant csak annyi személy veheti igénybe, ahány főre a szerződés szól.
9. Háziállatok
Háziállatot az apartman nem tud fogadni.
10. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatásra irányuló szerződést azonnali
hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég a szálláshely házirendjébe
ütköző magatartást tanúsít,
- a Vendég nem rendeltetésszerűen
használja a rendelkezésre bocsátott apartmant, illetve a létesítményt,
- a Vendég a szálláshelyen dolgozókkal kifogásolhatóan, durván viselkedik,
alkohol vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan
viselkedést tanúsít;
- a Vendég fertőző betegségben szenved;
- a szerződő fél nem teljesíti a szerződésben meghatározott előlegfizetési
kötelezettségét a meghatározott időpontig.
11. A szerződő fél jogai
A szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt apartman azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
12. A Szerződő fél kötelezettségei
12/1. A Vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
12/2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felügyelete alá tartozó 16 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a szálláshelyen, a gyermek által okozott károkért a teljes felelősség a gondviselőt terheli.
12/3. A szálláshely wellness részlegének szaunái gyermekek számára egészségügyi okokból nem látogathatók, a gyermekek felügyelete ebben a vonatkozásban a szülők felelőssége.
12/4. A nem szobatiszta gyermekek a fürdési célú létesítménybe kizárólag erre a célra kialakított vízzáró pelenkával vihetők be felnőtt ellenőrzésével.
12/5. 14 éven aluli gyermekek csak szülő vagy felnőtt kísérő felelősségére és felügyeletével vehetik igénybe a wellness részleg szolgáltatásait, a fürdő házirendjének megfelelően. Ez a fürdő bejárata mellett balra a falon van kihelyezve.
12/6. Az apartman nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében az Apartmanházon belül, valamint a teraszokon tilos a dohányzás. Dohányzásra kijelölt hely a parkolónál található.
12/7. A Vendég köteles az Apartman épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és a többi Vendég, illetve szomszédok szükségtelen zavarása nélkül használni.
13. A szerződő fél kártérítési felelőssége
A Vendég mindazon károkért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég vagy kísérője vagy az ő felügyelete alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
14. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató a szerződés alapján megrendelt apartmant az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerint köteles teljesíteni.
15. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
15/1. A szálláshely wellness részlegének használata a Vendég saját
felelősségére történik, a vízközeli területeken fokozott a csúszásveszély,
ebből eredő balesetekért a szálláshely felelősséget nem vállal.
15/2. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szálláshely
recepcióján, és minden szükséges adatot a szálláshely rendelkezésére kell
bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, szükséges.
15/3. Értéktárgyak és készpénz elvesztéséért a Szolgáltató nem vállal
felelősséget.
15/4. Az apartmanban szekrényszéf található, ahol biztonságban elhelyezhetők az értékek.
16. Panaszkezelés
16/1. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A Vendégnek jeleznie szükséges, hogy nem észrevételt, véleményt fogalmaz meg, hanem panasszal kíván élni.
16/2. A Vendég a panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval. A Szolgáltató adatait az egyes szálláshelyek vonatkozásában jelen ÁSZF 1. pontja tartalmazza.
16/3. Telefonon közölt panaszról jegyzőkönyvet kell felvenni, melyet a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
16/4. A panaszról felvett jegyzőkönyv az alábbiakat tartalmazza:
a) a Vendég neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a Vendég panaszának részletes leírása, a Vendég által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a Szolgáltató nyilatkozata a Vendég panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy a panasz kezelésével a Vendég nem ért egyet,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon közölt szóbeli panasz kivételével – a Vendég aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
16/5. A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni.
16/6. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
16/7. Panasz elutasítása esetén a Vendég a lakóhelye vagy a tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testületek eljárásáról, elérhetőségi adatokról információ a https://www.bekeltetes.hu oldalon található. (A Szolgáltatók egyike sem tett a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetési nyilatkozatot sem a székhelye szerint illetékes békéltető testületnél, sem a Magyar Kereskedelmi és Iparkamaránál, amelyben vállalta volna, hogy a békéltető testületi eljárásnak, illetve egyezség hiányában az ilyen eljárásban hozott határozatnak aláveti magát.)
17. Vis major
Azon ok vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk, járvány bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel. Bármelyik fél mentesül a szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
18. Titoktartás
A Szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségei teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szabályainak megfelelően eljárni. A személyes adatok kezelésének részletszabályait a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója tartalmazza.